Jak mít hezké břicho?

"Nežerte", cvičte, spěte. Opakujte

Nežerte
To znamená vědomě jíst - najít svůj způsob stravování, který vyhovuje vašemu typu těla a životnímu stylu. Bude to vyžadovat experimentování, omezování, vytrvalost, vnitřní boje.

Základní principy:

1. Nehladovět a nepřežírat se - pravidelně jíst. Chcete aby vám bylo dobř při jídle i po něm.
2. Jednou za týden pořádně vyhladovět - alespoň půl dne nejíst, jen pít vodu. Potom pokračujte běžným jídlem.
3. Hlídat bílý cukr - sladké vody, bílé pečivo, cukr. dorty, sušenky, alkohol…nerozhoupávat hladinu cukru v krvi
4. Pravidlo 80:20 - v 80% jíst podle pravidel, ve 20% si dovolit se “sprasit” - jíst cokoliv chcete
5. Skladba potravin podle pyramidy(zdroj obrázku: BezHladovění.cz):

 

Cvičte

Cviků na břicho je na netu spousty. Já se tady zaměřím na obvyklé chyby:

1. Pouze izolované cvičení břicha (lehy sedy, sklapovačky, zvedání nohou…) - vede to dlouhodobě k potížím se zády.

Cvičte hlavně cviky, kde se zapojuje celé tělo. Začněte od správného dýchání přes cviky v pozici na čtyřech, cviky na gymnastickém balonu, cviky s expandérem v postoji, rotace s expandérem až k dřepům, mrtvým tahům, swingům.

Izolované cviky mají své místo, pokud jsou vyváženy cviky, které tuto partii zapojují do fungování celého těla.

2. Nedostatek aerobního pohybu a zlá strava. Hezké břicho je vidět, protože na něm není přebytek tuku.

Můžete mít silné břicho, které není pod vrstvou tuku vidět. No a co? Je lepší být zdravý a silný s trochou tuku, než hubený α slabý.
Αle zpět k tématu. Pokud chcete mít málo tuku a nejste majitelem těla, které je od přírody vybaveno malou vrstvou tuku, tak vás čeká pravidelný aerobní a anaerobní trénink (běh, švihadlo, kolo, box…) a kontrola v jídle - jíst vědomě.

Spěte

Tělo se zlepšuje a formuje, když po tréninku ležíte na gauči. Odpočinek po tréninku je stejně důležitý jako trénink. Zanedbávání regenerace je častou chybou u výkonostních sportovců. Zanedbávání tréninku je častou chybou u hobíků.

Mít hezké břicho a udržet si ho, je běh na dlouhou trať. Je lepší cvičit méně a dlouhodobě, než moc a přestat po měsíci.

Taky je chlapi dobré vědět, že holkám se líbí měkčí bříška - připomínají jim miminka a nemusí se stydět za to svoje :-). Tím jsem chtěl říct, že jsou i jiné důležité hodnoty v lidském životě, než hezké břicho. Třeba hezký zadek. Ale o tom až příště.